Uso de cookies nas páxinas web do Concello de A Coruña

Nas páxinas web municipais utilizamos cookies propias e de terceiros para mellorar os nosos servizos mediante o análise dos seus hábitos de navegación. Se continúa navegando, consideramos que acepta o seu uso. Pode obter máis información, ou coñecer como cambiar a configuración, na nosa páxina de "Normas de uso"..

CMIX

Compra de vivenda usada

Neste apartado proporcionámosche un resumo do mínimo que tes que saber se queres comprar unha vivenda. Picando no menú lateral tes unha información máis completa na que che explicamos outras cuestións que se che exporán (a hipoteca; ¿Cuantos metros ten a vivenda? Metros útiles e metros contruidos; ¿Que son os anexos? Garaxe e trasteiro; A escritura pública; O Rexistro da Propiedade; O catastro inmobiliario; ¿Que é o IBI?; o Libro do Edificio….).

  • Precaucións previas
  • O Contrato de opción de compra e as arras ou sinal
  • O contrato privado de compra
  • A escritura pública
  • Gastos
  • Trámites posteriores

Precaucións previas

  • Exame persoal
Debes visitar varias veces a vivenda para comprobar o estado real do inmoble.
  • Situación xurídica

Consulta sempre ao Rexistro da Propiedade. Solicita unha nota simple informativa que che indicará cuestións tan importantes como quen é titular da vivenda; se esta atópase ou non libre de cargas e gravames, como pode ser un embargo ou unha hipoteca; superficie da vivenda...

  • Situación económica

É imprescindible solicitar ao vendedor o último recibo do IBI e o último recibo de pago da cota da comunidade de propietarios, ou certificado do presidente da comunidade de veciños para comprobar que a vivenda está ao corrente das obrigacións económicas que recaen sobre ela.

O contrato privado de compravenda e as arras ou sinal

Unha vez que atopaches unha vivenda e xa comprobaches que todo está ben, é o momento de empezar a "asinar". Como o normal é que necesites un tempo para xestionar a hipoteca, o máis seguro é que asines un contrato que che garanta que a vivenda non vai ser vendida a outro antes de asinar a escritura pública de compravenda. Aínda que existen varias opcións, o habitual é asinar un contrato privado de compra con entrega dun sinal a conta do prezo. Pero, unha vez máis, ¡coidado co que firmas! porque hai dous tipos de arras ou sinal:

  • As arras de desestimiento: teñen a vantaxe de que che permiten arrepentirche", pero iso si, perdendo o importe do sinal.
  • As arras confirmatorias: polas que a compra queda definitivamente pactada e tanto comprador como vendedor poden obrigarse a cumprir o asinado.

A firma dun contrato privado obrigará aos que o asinaron e aos seus herdeiros, de maneira que ambas as partes deberán cumprir o que asinaron. Con todo, o contrato privado non é válido fronte a terceiros alleos ao mesmo. Convén saber que non serás propietario da casa, ata que cha "entreguen", e considérase entregada a casa cando déanche as chaves ou ben se outorgue a escritura pública, salvo pacto en contrario. O contrato de compravenda debe conter as seguintes cláusulas: Identificación do vendedor e do comprador; identificación do inmoble, os datos rexistrais, a súa descrición e emprazamento, referencia catastral e as cargas que o gravan; obrigacións económicas da vivenda; obxecto do contrato (opción de compra, compravenda); prezo, forma de pago, e garantías pola parte do prezo aprazado; de existir préstamo hipotecario, as súas condicións no caso de subrogación no mesmo por parte do comprador; repartición dos gastos; momento da entrega das chaves; prazo para outorgar escritura pública; efectos da resolución do contrato, ou do incumprimento das obrigacións das partes (é neste apartado onde se adoita incluír a cláusula de arras ou sinal); data e firma dos contratantes.

De todos os xeitos, se queres estar seguro de que mentres tramitas a hipoteca a casa non é vendida ou hipotecada, podes pedir no Rexistro da Propiedade un certificado de información continuada, polo que durante un prazo de 10 días comunicaranche todas as modificacións rexistrais da vivenda que vai comprar.

A firma da escritura pública

Unha vez que a entidade financeira ha autorizado a operación do teu préstamo hipotecario, é o momento de ir ao notario para o otorgamiento da escritura pública de compravenda e a firma da hipoteca.

O notario, que tamén solicitaría a información rexistral por fax, primeiro lerache o contrato de compravenda e logo procederase á súa firma. Unha vez outorgada a escritura de compravenda, lerase a escritura do préstamo hipotecario que asinará o comprador e o representante da entidade financeira. Insistimos en que, se non se entende algo, sempre hai que preguntar. Ademais é conveniente ler os contratos antes de ir ao notario.

Gastos compra vivenda usada

Os gastos da compravenda son independentes dos gastos do préstamo hipotecario que normalmente se solicita para comprar unha vivenda. Será válido calquera acordo para a distribución dos gastos entre os intervenientes, aínda que, no caso de que non exista acordo expreso, aplicarase o establecido na lei.

¿Que gastos corren a cargo do comprador?

  • Gastos de notaría: segundo o Código Civil, o vendedor debe facerse cargo da matriz da escritura (orixinal) e o comprador está obrigado ao pago das copias. Na práctica, normalmente é o comprador quen asume todos os gastos de notaría. Os gastos de notaría calcúlanse sobre o valor escriturado da vivenda, sobre o que se aplica un arancel.
  • Gastos de rexistro: tamén se calculan aplicando un arancel sobre o valor escriturado da vivenda.
  • Imposto sobre Transmisións Patrimoniais: é un imposto estatal que grava, entre outros actos, as segundas e posteriores transmisións de vivenda. A xestión corresponde ás Comunidades Autónomas, por elo o tipo de gravame varía segundo a Comunidade Autónoma.
  • Gastos de xestión: como xa comentámosche no apartado correspondente, se contrataches unha hipoteca, o banco encargarase de todos os trámites posteriores á venda, polos que e cobrará os correspondentes gastos de xestoría.
  • E, se contrataches unha hipoteca, terás que pagar o imposto de actos xurídicos documentados.

¿Que gastos corren a cargo do vendedor?

  • Gastos de notaría correspondentes á matriz (orixinal) da escritura de compravenda, aínda que o habitual é que o faga o comprador
  • Imposto sobre o Incremento de Valor dos Terreos de Natureza Urbana: (o que normalmente se coñece como "plusvalía"), gravame, que é fixado por cada Concello segundo uns máximos e uns mínimos fixados por lei. É un imposto autoliquidable, e hai que presentar no Concello nun prazo de 30 días desde a firma da escritura.
  • Gastos de cancelación de cargas anteriores: o vendedor está obrigado a pagar todas as cargas que tivese a vivenda con anterioridade á compravenda, tanto económicas como rexistrais, salvo se páctase que o comprador se subroge nun préstamo hipotecario que grava a leira.

Trámites posteriores á venda

Se solicitaches unha hipoteca, será a xestoría que contrata o banco a encargada de realizalos. Os teus papeis van seguir a seguinte ruta:

Pago do Imposto de Transmisións Patrimoniais Onerosas .

Pago do Imposto de Actos Xurídicos Documentados.

Inscrición no Rexistro da Propiedade. Para a inscrición da compravenda e do préstamo hipotecario necesítase copia auténtica da compravenda e a carta de pago dos impostos.

Cumpridos os trámites anteriores hai que actualizar no Centro de Xestión Catastral a titularidade da leira.

O vendedor deberá pagar o Imposto Sobre o Incremento do Valor dos Terreos (a plusvalía), que acudir ao Concello antes de 30 días para o seu abono.

Simulación e autoliquidación do Imposto Incremento do Valor dos Terreos de Natureza Urbana.

Non perdas

  • Nocturnia outubro-decembro 2018. Programa de ocio alternativo.

    Cando:

    Dende o 26/10/2018 ata o 15/12/2018

    Inscricións:

    con diferentes prazos de inscrición para cada actividade.

  • Intercambios profesionais Galicia-Norte de Portugal (Proxecto Lidera)

    Cando:

    Dende o 02/12/2018 ata o 07/12/2018

    Inscricións:

    Dende o 07/11/2018 ata o 20/11/2018

  • Obradoiros sobre saúde afectivo-sexual "Tarde Xove"

    Cando:

    Dende o 17/10/2018 ata o 31/01/2019

Actividades

Onde estamos

Centro Municipal de Información Xuvenil (CMIX)

Fórum Metropolitano

  • R/ Río Monelos, s/n, 15006 A Coruña
  • Tel.: 981 184 294
  • Fax: 981 184 295
  • Email: cmix@coruna.es
  • Horario: De luns a venres, de 10 a 14 e de 17 a 20 h. Sábados, de 11 a 14 h.
  • Horario de verán: pechado os sábados.
  • Agosto: De luns a venres, de 09:30 a 14:30 h.
  • Servizo de orientación legal: De luns a xoves, de 17 a 20 h.
  • Concello da Coruña
    • Ayuntamiento de A Coruña | Concello da Coruña
    • Praza de María Pita, 1. 15001 A Coruña
    • 981 184 200 ou desde dentro do termo municipal ao teléfono de atención 010
Tes un navegador demasiado antigo!

Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari e Microsoft Internet Explorer 10 ou superior. Instalar agora un navegador compatible

?