DO 22 Ao 26 DE MAIO DE 2023
Para público en xeral
Dende o 22/05/2023 ata o 26/05/2023
Xa rematou
CAMPAÑA DE TRANSPORTE ESCOLAR
Durante o curso, case medio millón de alumnos/as utilizan a diario un autobús escolar. Segundo o Observatorio do Transporte de Pasaxeiros por Estrada, estes autobuses desprazan máis de 280 millóns de pasaxeiros/as ao ano. Aínda así, as taxas de accidentalidade son mínimas.
A seguridade é a máxima prioridade e as cifras de sinistralidade anuais reflicten que este é un sector seguro.
O 90 % dos accidentes que se producen durante o transporte escolar teñen lugar no momento de subir ou baixar do vehículo, ou xusto nos instantes inmediatos, e en moitos casos trátase de atropelos causados por unha distracción do/a menor, da persoa condutora do transporte escolar ou dos pais.
O transporte escolar está sometido a unha serie de normas de cuxo cumprimento depende en moitos casos a seguridade dos seus fillos e fillas. Esixilas, a través dos centros educativos ou as asociacións de pais que se encargan de contratar as rutas, é o seu dereito.
Preto de 17.000 autobuses (arredor dun 40 % de toda a frota privada) realizan servizos de transporte escolar.
Desde outubro de 2007 denégaselle a matriculación a calquera autobús que non leve instalados os sistemas de retención.
Durante o desenvolvemento da campaña, as e os axentes da Policía Local da Coruña intensificarán o control de aspectos relacionados coas condicións de seguridade coas que viaxan as/os escolares aos centros educativos nos autobuses, co fin de que estas sexan o máis axeitadas posibles e, en todo caso, respectando a lexislación vixente que afecta a esta materia.
Comprobarán que as autorizacións e documentos dos vehículos destinados a transporte escolar sexan os correctos para prestar o servizo. Ademais, os axentes verificarán que as condicións técnicas e elementos de seguridade do vehículo son os que esixe a normativa, así como os requisitos especiais que debe cumprir a propia persoa condutora, como son o permiso de condución ou os tempos de condución e descanso.
VELOCIDADE
A velocidade inadecuada e as distraccións son as principais causas dos accidentes nos que están implicados este tipo de vehículos.
Está comprobado que a 50 km/h, que é a velocidade máxima permitida en vías urbanas, as posibilidades de que un/unha neno/a sobreviva sen ningunha medida de seguridade é practicamente nula, nin sequera a pouca velocidade está garantida a súa supervivencia.
A partir de 2013, todos os camións e autobuses novos da UE deben contar cun sistema de freado de emerxencia que se activa automaticamente cando detecta a posibilidade dunha colisión.
DISPOSITIVOS DE SEGURIDADE
A Unión Europea emitiu unha Directiva Comunitaria, que España traspuxo ao seu ordenamento xurídico, que establece que desde outubro de 2007 se denegue a matriculación a calquera autobús que non leve instalados os sistemas de retención.
O interese da DXT por que os/as menores vaian correctamente sentados e abrochados co cinto de seguridade ou o dispositivo de retención infantil adecuado ao seu peso, talle e idade é tal que un dos indicadores de seguimento das liñas básicas da Estratexia de Seguridade viaria, aprobada en febreiro de 2011 polo Consello de Ministros, é que non haxa ningunha persoa menor falecida sen sistema de retención infantil.
O cinto de seguridade é útil en calquera traxecto curto ou longo, urbano e interurbano.
No autobús escolar o cinto de seguridade é vida.
Un/unha menor sen ningún tipo de retención multiplica por cinco as posibilidades de sufrir lesións mortais. Nove de cada dez lesións infantís graves ou mortais, poderíanse evitar se se tivese empregado este tipo de dispositivo.
ASPECTOS QUE HAI QUE CONTROLAR NAS INSPECCIÓNS QUE SE REALIZAN AO TRANSPORTE ESCOLAR
CLAVES PARA IR SEGURO ANDANDO, EN COCHE OU EN AUTOBÚS ESCOLAR
Se se vai andando ao colexio:
Nos arredores do autobús:
CONSELLOS
Ás empresas do sector:
Ás persoas usuarias:
A pais e nais:
CAMIÑOS ESCOLARES SEGUROS
O seu obxectivo é conseguir unha mobilidade sostible, proporcionándolles aos nenos e nenas itinerarios seguros que favorezan e estimulen o desprazamento a pé, en bicicleta ou en transporte público, na ida e volta ao colexio.
Características que deben reunir os camiños escolares:
Segundo os estudos realizados, un 70 % dos escolares de primaria non vai nunca sós ao colexio.
Por este motivo e coa intención de fomentar a mobilidade sostible desde idades temperás, a DXT, en colaboración coa Federación de Municipios e Provincias, promoverá e incentivará os camiños escolares seguros. Trátase de seleccionar itinerarios básicos de ida e volta do colexio, a través da revisión dos elementos que conforman a mobilidade urbana a pé, en bicicleta ou en transporte público, deixando o vehículo privado para un uso subsidiario neste tipo de desprazamentos.
Cadro resumo sobre a normativa en materia de transporte escolar
O autobús |
Antigüidade |
Non máis de 16 anos (dez se non se dedicaba antes a esta actividade). |
Ventás |
Abriranse como máximo o terzo superior. |
|
Asentos |
Os de primeira fila, con biombo de protección. Haberá prazas para persoas minusválidas. |
|
Chan |
Será antiesvaradío e haberá asas xunto ás portas e chanzos con cores vivas. |
|
Tacógrafo |
É obrigatorio e tamén o limitador de velocidade. |
|
Cintos |
Todos os fabricados a partir de 2006 deben levalos. |
|
Placa de Transporte Escolar |
Diante e detrás |
|
Portas |
Abriranse por dentro e fóra facilmente. O seu mecanismo de acceso estará protexido. |
|
Ademais |
Levarán dous extintores, martelos e botica de primeiros auxilios. |
|
O traxecto |
Tempo |
Non máis dunha hora por traxecto |
Percorrido e paradas |
Previamente fixado e autorizado. |
|
Seguro adicional |
Póliza de responsabilidade civil ilimitada |
|
Velocidade |
A 10 km/h menos que a establecida en cada vía para os autobuses. |
|
Persoas pasaxeiras |
Acompañante |
Obrigatorio se máis da metade teñen menos de 12 anos. Debe velar pola súa seguridade no traxecto, subida e baixada do autobús. |
Prazas |
Unha por neno e todos sentados |
|
Cintos |
Se o bus os leva, é obrigatorio empregalos. En asentos enfrontados ao corredor, os/as menores de 16 anos sempre con cinto. |
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 16/01/17 AO 20/01/17
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 27/11/17 AO 01/12/17
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 19/02/18 AO 23/02/18
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 04/02/19 AO 08/02/19
Informes realizados por infraccións detectadas: 13
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 03/02/2020 AO 07/02/2020
24 autobuses controlados, dos cales:
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 30/11/2020 AO 04/12/2020
9 vehículos controlados.
Non se detectan infraccións.
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 25/01/2021 AO 29/01/2021
34 vehículos controlados.
Non se detectan infraccións.
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 13/12/2021 AO 17/12/2021
24 vehículos controlados.
1 denuncia por cuestións técnicas.
RESULTADOS DO CONCELLO DA CORUÑA - CAMPAÑA DO 17/01/2022 AO 21/01/2022
11 vehículos controlados.
Non se detectan infraccións.
Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible