Concello da Coruña

Concello da Coruña

A mobilidade urbana en tempos da COVID-19

Síntese da situación nos países participantes na Semana Europea da Mobilidade (SEM), segundo as achegas realizadas por eles na plataforma de comunicación dos coordinadores nacionais (BASECAMP)

SEMANA EUROPEA DA MOBILIDADE

Suecia:

Os servizos para compartir bicicletas funcionan normalmente, incluso todas as tendas e escolas están abertas, polo que a situación é bastante diferente á maioría de Europa.

Polonia:

O sistema de bicis compartidas está cerrado.

República Checa:

En Praga e outras 5 cidades desde o momento da restrición, as bicicletas compartidas "Rekola" son gratuítas. O uso compartido de bicicletas foi apoiado por algunhas empresas ("Prusa research", "Rohlik", "Hello bank!"). Debido ao coronavirus, pecháronse algunhas tendas e o uso compartido de bicicletas agora vese como unha forma de previr o contacto con outros e limitar a propagación do virus. O transporte público segue funcionando con normalidade, pero con medidas como: entrada e saída pola porta de atrás, suspensión de pagos en efectivo, apertura automática de portas en cada parada, limpeza de desinfección,... Algunhas rexións da República Checa teñen transporte público gratuíto. Praga ten agora un 80% menos de pasaxeiras/os no transporte público e arredor dun 30% menos de vehículos polas súas rúas. E, con todo, o ciclismo é utilizado por 1/5 persoas máis do habitual.

Serbia:

O Goberno tamén introduciu medidas estritas para evitar unha maior propagación do virus. Entre outros, o transporte público en todas as cidades, incluída Belgrado, a capital, cancelouse. Esta é a razón pola cal se alentou a cidadanía para usar as súas bicicletas para ir traballar ou comprar. Esta iniciativa foi apoiada pola principal ONG de ciclismo "Ulice za bicikliste": Aínda non hai un sistema de bicicletas compartidas en Belgrado.

Austria:

O servizo de bicicletas aínda está aberto e permítese circular con certas condicións, como manter unha distancia mínima de 1m con outros ciclistas. O transporte público aínda funciona, pero as frecuencias diminuíron. O uso do transporte público está permitido baixo circunstancias especiais. Non hai regulacións sobre o uso do coche para ir traballar.

Noruega:

A situación varía dunha cidade a outra. O goberno aínda non estableceu pautas xerais para o uso do transporte público. O uso compartido de bicicletas volveuse abrir dúas semanas antes do habitual en Oslo debido á COVID-19. Para reducir o risco de infección tomáronse medidas como: peche da porta de entrada e os dous asentos da primeira fila; os pagos en efectivo suspendéronse; a persoa condutora abre as portas de forma automática en cada parada; e, a limpeza aumentou significativamente nos últimos días. En Trondheim a situación é diferente. O Concello prohibiu o uso de patinetes eléctricos, ata que a pandemia estea baixo control, para evitar a propagación do virus. O transporte público, en Trondheim, reduciuse a pesar do elevado número de usuarias/os, polo que a empresa local de autobuses, chamada AtB, decidiu aumentar a frecuencia durante as horas pico. Os trens e ferris en todo o país aínda están a funcionar, todos eles cunha oferta reducida.

As conexións ferroviarias de longa distancia viron unha redución do 60 % na demanda, mentres que as conexións ferroviarias urbanas e suburbanas viron unha caída da demanda de máis do 70 %. O 'rent-a-car' informou dunha redución na actividade de máis do 60 %, aínda que manteñen a posibilidade de apoiar funcións esenciais, como o transporte de mercadorías, respectando as normas de protección da saúde pública. En canto aos servizos para compartir bicicletas e coches, moitos deles suspendéronse, aínda que algúns dos servizos para compartir bicicletas están a utilizarse para outros fins, como o apoio de funcións esenciais, en particular a distribución de alimentos.

Estonia:

Destaca a seguinte iniciativa:

Nunha fin de semana, en Tallin, unha empresa chamada BiKeep, que vende bastidores de bicicletas intelixentes, puxo en funcionamento un sistema gratuíto de bicicletas compartidas. A compañía instalou bicicletas nos seus parques de bicicletas, onde calquera pode alugar de forma gratuíta a través da aplicación Bikeep. Non hai límite de tempo para o uso de bicicletas, e tamén se está creando unha opción de alugueiro de bicicletas a longo prazo. Na súa maioría, esas bicicletas proveñen da propia cidadanía, que as ofrece para que outras persoas as usen durante a crise. Algunhas das bicicletas tamén son proporcionadas por unha empresa do sector privado (tenda de segunda man). Unha vez que se resolva a situación, distribuiránselles ás súas persoas propietarias que non perciben ningún pago. Cabe destacar que en Tallin non existía ata agora un sistema de bicis compartidas, polo que este proxecto tivo un importante impacto social.

Austria:

Hai diferentes sistemas de uso compartido en todas as cidades principais. Algúns deles están dispoñibles como de costume, outros non. Os que están abertos recomendan usar as bicicletas con luvas. Por exemplo, Cityike en Viena, recomenda usar a máquina con luvas.

Eslovenia:

Todo o transporte público paralizouse hai 2 semanas, xa que moita xente traballa desde a casa. Para a vida privada hai unha restrición de movemento e non se debe abandonar o seu municipio, excepto os servizos urxentes. As bicicletas públicas en Ljubljana deben usarse con luvas; e está prohibido ir en bicicleta por deporte.

Holanda:

Todos os bares e restaurantes están pechados, non hai eventos públicos, recomendan traballar desde a casa sempre que sexa posible, non saír á rúa con máis de 2 ou 3 persoas (agás se se é familia), manter unha distancia de 1,5 m, etc. Como resultado, a mobilidade en xeral diminuíu: sen atascos, estacións e trens baleiros etc. Ademais, o horario para a maior parte do transporte público reduciuse a un "horario básico" para permitir que aquelas persoas que non poden traballar desde os seus fogares poidan desprazarse. Pedíuselles ás persoas que non tomen os trens por ningún outro motivo. Ademais, no autobús xa non se utilizará a porta de entrada e pídeselles ás persoas que se manteñan afastadas da persoa condutora. O sistema de bicicleta compartida máis popular (OV-fiets), que se pode alugar nas estacións de tren, viu unha gran diminución no número de alugueres. Outro provedor de mobilidade mencionou unha diminución do 50% no uso de opcións de mobilidade compartida (bicicleta, patinetes eléctricos, automóbil), na primeira semana. O goberno permitiu saír á rúa para tomar o aire, dando a volta á mazá e evitando o contacto con outras persoas paseantes.

Que che parece esta sección?

-101-101-101

Tes un navegador demasiado antigo!

Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible

Iniciar sesión