2 de abril de 2020
Respostas ás preguntas frecuentes referidas ás medidas urxentes, tomadas no ámbito social e económico para facer fronte ás situacións derivadas do estado de alarma para afrontar o Covid-19.
PREGUNTAS FRECUENTES SOBRE AS MEDIDAS URXENTES NO ÁMBITO SOCIAL E ECONÓMICO PARA FACER FRONTE AO COVID-19, APROBADAS O 31 DE MARZO DE 2020
O Goberno acaba de aprobar unha serie de medidas de protección social e económica para as persoas afectadas pola crise do COVID-19, a través do Real decreto-lei 11/2020, do 31 de marzo, polo que se adoptan medidas urxentes complementarias no ámbito social e económico para facer fronte ao COVID-19. Para poder saber se te podes beneficiar dalgunha destas medidas, é preciso coñecer se estás nunha situación de vulnerabilidade económica como consecuencia da emerxencia sanitaria COVID-19, é dicir, que as situacións de vulnerabilidade económica anteriores á emerxencia sanitaria non poderán beneficiarse destas medidas.
Que requisitos teño que cumprir para que se me considere nunha situación de vulnerabilidade económica derivada da emerxencia sanitaria COVID-19?
- Que pasase a estar en situación de desemprego, Expediente Temporal de Regulación de Emprego (ERTE), ou reducise a miña xornada por motivo de coidados, en caso de ser empresario, ou outras circunstancias similares que supoñan unha perda de ingresos. Os ingresos da unidade familiar o mes anterior á moratoria non poderán exceder de:
- Que a renda do alugueiro ou hipoteca máis os gastos de subministracións básicas (electricidade, gas, gasoil para calefacción, auga corrente, dos servizos de telecomunicación fixa e móbil, e as posibles contribucións á comunidade de persoas propietarias) supere o 35% dos ingresos da unidade familiar
Que se considera unidade familiar?
A composta pola persoa que debe a renda, o seu cónxuxe non separado legalmente ou parella de feito inscrita e fillas/os, con independencia da súa idade, que residan na vivenda, incluíndo os vinculados por unha relación de tutela, garda ou acollemento familiar que residan na vivenda.
Que documentación necesito para acreditar a miña situación de vulnerabilidade económica como consecuencia da crise sanitaria COVID-19?
- En caso de situacións de desemprego, certificación emitida polo servizo público de emprego
- En caso de cesamento de actividade de traballadoras/es por conta propia, certificado da AEAT
- Para acreditar o número de persoas que residen na vivenda:
- No caso de que se solicite unha moratoria da débeda hipotecaria polo préstamo hipotecario por unha vivenda en alugueiro deberá achegarse o correspondente contrato de arrendamento
- Declaración responsable do debedor ou debedores
Se a persoa solicitante da moratoria non puidese achegar algún dos documentos requiridos, poderá substituílo mediante unha declaración responsable que inclúa a xustificación expresa dos motivos, relacionados coas consecuencias da crise do COVID-19, que lle impiden tal achega
MEDIDAS RELATIVAS Á VIVENDA
Pódenme desafiuzar xudicialmente da miña vivenda durante o período de alerta por non pagar a cota de alugueiro?
Non. Actualmente todos os prazos procesuais están suspendidos ata que finalice a situación de alarma decretada polo Goberno. Unha vez que esta situación finalice, e sempre que a persoa arrendataria acredite no xulgado que está nunha situación de vulnerabilidade social ou económica sobrevida como consecuencia da crise sanitaria do COVID 19, que lle imposibilite atopar unha alternativa habitacional, o xulgado poderá comunicar esta situación aos servizos sociais competentes e iniciarase unha suspensión extraordinaria do desafiuzamento ata un período máximo de 6 meses desde a entrada en vigor deste decreto lei.
Que ocorre se o meu contrato de arrendamento finaliza durante o período de alerta?
Nos contratos nos que finalizase ou vaia finalizar o período de prórroga obrigatoria durante o período de alarma decretada e durante os dous meses posteriores á finalización dela, poderá aplicarse, logo da solicitude previa da/o arrendataria/o, unha prórroga extraordinaria do prazo do contrato de arrendamento por un período máximo de 6 meses. Esta solicitude deberá ser aceptada pola persoa arrendadora.
Que ocorre coa moratoria da débeda do meu alugueiro se a persoa arrendadora é unha empresa ou entidade pública ou un/unha gran propietario/a ou tedor/a (titulares de máis de 10 bens inmobles urbanos)?
Pódeslle solicitar no prazo dun mes -desde a entrada en vigor deste decreto- á túa persoa arrendadora adiamento temporal e extraordinario da renda. En caso de non chegar a un acordo coa persoa arrendadora, deberá comunicarche no prazo de 7 días laborais a súa decisión, escollida de entre as seguintes alternativas:
- Unha redución do 50% da renda durante o tempo que dure o estado de alarma e as mensualidades posteriores cun tempo máximo de 4 meses.
- Unha moratoria no pago da renda que se aplicará de forma automática durante o tempo que dure o estado de alarma e as mensualidades posteriores cun tempo máximo de 4 meses, mediante o fraccionamento das cotas durante polo menos tres anos. A persoa arrendataria non terá ningún tipo de penalización e a cantidade será devolta ao arrendador ou arrendadora sen intereses.
Que ocorre coa moratoria da débeda do meu alugueiro se a persoa arrendadora non é unha empresa ou entidade pública ou un/unha gran propietario/a ou tedor/a?
Pódeslle solicitar á persoa arrendadora unha moratoria, no prazo dun mes desde a entrada en vigor do real decreto, ou adiamento extraordinario e temporal no pago da renda, sempre que voluntariamente non se acordase con carácter previo. A persoa arrendadora comunicaralle no prazo de 7 días á persoa arrendataria as condicións de adiamento ou fraccionamento que acepte, ou as diferentes alternativas que propón.
Se a persoa arrendadora non aceptase ningún acordo, e cando a persoa arrendataria estea nunha situación de vulnerabilidade sobrevida como consecuencia da crise sanitaria do COVID-19, esta poderá ter dereito ás axudas transitorias de financiamento
Que son as axudas transitorias de financiamento?
Trátase dunha axuda de avais financeiros que o Instituto Oficial de Crédito poñerá a disposición das entidades bancarias para que poidan sérenlles ofrecidas ás persoas que estean en situación de vulnerabilidade económica como consecuencia da crise sanitaria COVID-19. Trátase de préstamos cun tempo de devolución de ata 6 anos, prorrogables excepcionalmente por outros 4 e sen que se devengue ningún interese nin gastos por parte da/o solicitante. Estas axudas poderán cubrir como máximo o importe máximo de 6 mensualidades de renda de alugueiro.
Que ocorre se finalmente non podo devolver o préstamo ofrecido a través das axudas transitorias de financiamento?
Aprobarase un novo programa denominado «Programa de axudas para contribuír a minimizar o impacto económico e social do COVID-19 nos alugueiros de vivenda habitual». Este programa terá a finalidade de facer fronte á dificultade na devolución daquelas axudas transitorias de financiamento, contraídas por fogares vulnerables, que non se recuperaron da súa situación de vulnerabilidade sobrevida como consecuencia da crise do COVID-19 e que, por tanto, non poidan facer fronte á devolución dos ditos préstamos. A contía desta axuda será de ata 900 euros ao mes e de ata o 100% da renda arrendaticia ou, de ser o caso, de ata o 100% do principal e xuros do préstamo que se subscribiu co que se satisfixo o pago da renda da vivenda habitual.
Podo solicitar esta moratoria se vivo de alugueiro e posúo unha vivenda na que non resido?
Non. Con carácter xeral non se considerarán en vulnerabilidade económica derivada da crise sanitaria COVID-19 aquelas persoas que sexan propietarias ou usufrutuarias dunha vivenda, aínda que non residan nela, agás que se acredite a non dispoñibilidade dela por causa de separación ou divorcio, por calquera outra causa allea á súa vontade ou cando a vivenda resulte inaccesible por razón de discapacidade do seu titular ou dalgunha das persoas que conforman a unidade de convivencia.
Que tipo de inmobles poden acollerse á moratoria de débeda hipotecaria?
- A vivenda habitual
- Inmobles destinados a actividade económica
- Vivendas distintas á habitual en situación de alugueiro e para as que o debedor ou debedora hipotecario/a deixase de percibir a renda de arrendamento desde o momento en que se decretou o estado de alarma ou deixe de percibila ata un mes despois da finalización del.
Podo solicitar o bono social se cesei a miña actividade como autónomo/a?
Si, sempre que teñas dereito á prestación por cesamento total de actividade profesional ou por ver a súa facturación no mes anterior ao que se solicita o bono social reducida en, polo menos, un 75 por cento en relación coa media de facturación do semestre anterior. Ademais, será necesario que a renda da persoa titular do punto de subministración ou, caso de formar parte dunha unidade familiar sexa igual ou inferior:
- a 2,5 veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples (IPREM) de 14 pagas, no caso de que a/o titular do punto de subministración non forme parte dunha unidade familiar ou non haxa ningún menor na unidade familiar;
- a 3 veces o índice IPREM de 14 pagas, no caso de que haxa un/unha menor na unidade familiar;
- a 3,5 veces o índice IPREM de 14 pagas, no caso de que haxa 2 menores na unidade familiar.
Esta condición de consumidor vulnerable extinguirase cando cambie algunha destas circunstancias, e estará obrigada a persoa consumidora a lle comunicar esta modificación á comercializadora.
A condición de consumidor/a vulnerable por estas circunstancias en ningún caso superará os 6 meses desde a súa concesión.
Para a solicitude do bono social, o consumidor ou consumidora remitirá á súa comercializadora de referencia, a través do correo electrónico que figure na páxina web, o modelo de solicitude xunto coa seguinte documentación:
- Copia do NIE ou NIF da/o titular e da unidade familiar
- Certificado de empadroamento e convivencia
- Certificado expedido pola Axencia Estatal da Administración Tributaria sobre a base da declaración de cesamento de actividade declarada pola persoa interesada.
Poden cortarme as subministracións básicas (auga, luz, gas natural) durante o estado de alarma?
Non. Mentres estea en vigor o estado de alarma, non poderá suspenderse a subministración de enerxía eléctrica, produtos derivados do petróleo, incluídos os gases manufacturados e os gases licuados do petróleo, gas natural e auga aos consumidores e consumidoras, persoas físicas na súa vivenda habitual.
PROTECCIÓN ÁS EMPREGADAS DO FOGAR
Acabo de perder o meu traballo como empregada do fogar, teño dereito a algún subsidio ou prestación?
Terán dereito ao subsidio extraordinario por falta de actividade as persoas que, estando de alta no Sistema Especial de Empregadas/os do Fogar do Réxime Xeral da Seguridade Social antes da entrada en vigor do estado de alarma para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19, estean nalgunha das seguintes situacións:
Como podo acreditar as situacións anteriormente mencionadas?
Cal vai ser a contía do subsidio?
Compatibilidades e incompatibilidades
Sábese xa como e onde podo xestionar a solicitude deste subsidio?
PROTECCIÓN ÁS TRABALLADORAS E TRABALLADORES CON CONTRATOS TEMPORAIS
Teño dereito ao subsidio de desemprego excepcional por fin de contrato temporal? Cales son as súas condicións?
Poden cortar a miña liña telefónica ou de internet durante o estado de alarma?
Non. O Real decreto lei 8/2020, do 17 de marzo, de medidas urxentes extraordinarias para facer fronte ao impacto económico e social do COVID-19 establece que mentres estea en vigor o estado de alarma, os operadores de telecomunicacións deben manter os servizos de comunicacións contratados por toda a súa clientela e non poderán suspendelos ou interrompelos aínda que conste a dita posibilidade no contrato de servizos que se subscribise. Tampouco pode interromperse o servizo por falta de pagamento.
Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible