Concello da Coruña

Concello da Coruña

Consello Superior de Tráfico, Seguridade viaria e Mobilidade Sostible

O 14 de febreiro de 2022, no Salón de Actos da Sede do Instituto Nacional de Seguridade e Saúde no Traballo realizouse a reunión ordinaria do Pleno do Consello Superior de Tráfico e Seguridade viaria.

Fernando Grande-Marlaska, presidiu este Pleno do Consello Superior de Tráfico e Seguridade viaria que, entre outros puntos da orde do día, deu o visto e prace á Estratexia de Seguridade viaria 2030, cuxas liñas mestras foron presentadas polo director xeral de Tráfico, Pere Navarro.

O Consello Superior de Tráfico é o órgano de consulta e participación que ten como obxectivo mellorar o tráfico, a seguridade viaria e a mobilidade sostble nas cidades, promovendo acordos entre as distintas administracións públicas e entidades que desenvolven actividades no ámbito.

No pleno coñeceuse o informe de actividades relevantes que se realizaron durante os anos 2020 e 2021 en materia de seguridade viaria, entre os que destaca:

A redución da velocidade a quilómetros Cidade30 por hora en rúas dun único carril de circulación nas cidades.

A reforma da Lei de Tráfico e Seguridade viaria que entra en vigor o próximo o 21 de marzo de 2022, no que "O obxecto da reforma céntrase principalmente na revisión das infraccións que detraen puntos; o recoñecemento que ten para a seguridade viaria a superación de cursos de condución segura e eficiente; o tratamento actualizado da condución profesional; e a unificación a dous anos do prazo que ten que transcorrer para recuperar o saldo inicial de puntos tras a firmeza das sancións.".

Coa nova Lei de Tráfico os principais cambios chegan na detracción de puntos. Conducir usando o móbil pasa de ser unha sanción de 3 a 6 puntos, as multas por lanzar obxectos á vía soben de 4 a 6 puntos, así como adiantar a ciclistas sen separación mínima, elévanse tamén os puntos para descontar por non utilizar ou utilizar de forma incorrecta o casco, cinto de seguridade ou sistemas de retención infantil, de 3 a 4. Castígase tamén con tres puntos o utilizar ou posuír mecanismos de detección de radares. Utilizar o móbil entre o casco e a cabeza do condutor agora sanciónase tamén con tres puntos. Un dos cambios máis importantes con esta nova Lei é o fin dos adiantamentos en estradas convencionais superando en 20 km/h o límite da vía. Xa non será posible adiantar por riba do devandito límite, unha das medidas máis polémicas tras a nova lexislación. A lei tamén recolle que, a partir do 6 de xullo de 2022, os vehículos de transporte de viaxeiros terán que incorporar un alcoholímetro antiarranque, baixo infracción moi grave de 500 euros en caso de non facelo. Coa entrada en vigor desta lei prohíbese tamén a circulación de vehículos de mobilidade persoal por beirarrúas e demais zonas peonís. Imponse ademais a obriga de usar o casco, baixo sanción de 200 euros.

A Lei de Tráfico e Seguridade viaria, unha nova reforma que mellorará a eficacia do sistema e a convivencia entre todos.

Tratáronse tamén temas como a regulación dos vehículos de mobilidade persoal e o seu manual de características técnicas.

O novo sinal de presinalización de perigo V-16 ou o novo título de Técnico Superior en Mobilidade Segura e Sostible de Formación Profesional, entre outros.

No ámbito internacional, Nacións Unidas incluíu na Axenda 2030 a seguridade viaria como un dos problemas principais de saúde pública aos que facer fronte mediante os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS); no ámbito nacional, a estratexia súmase a todas "as políticas do Goberno que dunha ou outra forma buscan un novo modelo de mobilidade máis moderno, eficiente, sostible, saudable e seguro"

En liña cos obxectivos de Nacións Unidas e a Unión Europea, a Estratexia de Seguridade viaria 2030 fíxase como horizonte a redución nun 50% o número de persoas falecidas e feridas graves en sinistros viarios respecto das cifras de 2019, ano no que faleceron 1.755 persoas, 8.613 resultaron feridas graves e 130.000 feridas leves. Estas cifras lanzan unha taxa de 37 falecidos por millón de habitantes, por baixo da media da Unión Europea que está en 51 falecidos.

Que che parece esta sección?

-101-101-101

Tes un navegador demasiado antigo!

Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible

Iniciar sesión