O bodegón (en inglés still life) é un xénero da historia da arte ben coñecido, moitas veces considerado “menor”, e que posiblemente por ese mesmo carácter lles serviu de vehículo de experimentación a aqueles pintores que empezaron a preocuparse pola esencia mesma da pintura e a liberala das cadeas da representación. Non hai máis que pensar nos bodegóns de Gauguin, de Matisse, de Cézanne, ou máis adiante os dos cubistas ou os de Léger, para darse conta disto.
Para público en xeral
07/06/2019
Xa rematou
20:30 h
66 min
CGAI - Centro Galego de Artes dá Imaxe. Rúa Durán Loriga 10, Bj. 15003 A Coruña
Esta idea de still life serve así como un modo, dos centos que pode haber, de achegarse á obra dun dos artistas máis ousados á vez que reflexivos que existen (nótese que non se di "cineasta", que non deixaría de ser un termo tramposo ou insuficiente á hora de referirse a Malcolm Le Grice). A idea de still life serve na medida en que Le Grice empeza a súa andaina como pintor, e na medida en que varias das súas obras fan alusión directa a ese xénero e utilízano á maneira dos pintores antes citados para investigar o propio cinema como soporte, desligándose da narración ou do suposto rexistro realista da realidade, para investigar de maneira plástica, reflexiva e performativa iso que coñecemos como cinema. A película é, pois, a propia tira de celuloide ou conxunto de píxeles, non as hipotéticas mazás do bodegón en movemento, e é tamén o que ocorre mentres o espectador a mira, nese "aquí e agora" da proxección na que cada un de nós constrúe a súa propia película.
Esta selección de películas de Le Grice, aínda que breve e parcial, serve para dar conta das múltiples formas que adoptou esas ambicións ao longo do tempo, desde que empezase a experimentar co soporte fílmico nos anos sesenta no seo da soada London Film-makers Co op (na que tivo un papel crucial, non só como artista senón poñendo en marcha o taller no que se producirían moitas das obras da cooperativa), pasando polas súas primeiras experiencias con ordenadores nos setenta, o paso definitivo ao vídeo nos oitenta e a explosión de posibilidades do dixital.
Programa 2
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 1968, 16mm, 13 min.
Little Dog For Roger está feita a partir de fragmentos dunha película doméstica de 9.5mm que o meu pai filmou da miña nai comigo e cun can que tiñamos. Este material vagamente nostálxico deume a oportunidade de xogar co soporte fílmico e con varias clases de dispositivos de impresión e procesado. As calidades do cinema, as perforacións, os fotogramas individuais, a deterioración tanto do rexistro como da memoria; todo iso xoga un papel importante no significado desta película. (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 1968, performance con diapositivas transferida a vídeo, 8 min.
Orixinalmente o traballo presentábase como unha secuencia preordenada de diapositivas de 35mm que mostraban a dous descoñecidos camiñando arredor do muro dunha piscina xunto ao mar. Pasando do foco positivo ao negativo sobre o misterio dun relato escondido e irresolto entre os "amantes?". En ocasións este traballo mostrábase en superposición con partes da película Talla. Dúas cintas de audio mesturábanse improvisando en vivo. (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 2001, vídeo, 8 min.
Afganistán visto desde a televisión -pero en plano detalle- tocando a pantalla -non trata sobre Afganistán senón sobre a incapacidade de tratar sobre Afganistán- o espectáculo da guerra de lonxe -creando unha resistencia ás verdades e mentiras da televisión -escéptico pero non cínico. (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 1995, vídeo, 1 min.
Para os Beatles e para Franz Kafka -que ten que ver a casiña de K con El proceso ou El castillo? (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 2003, vídeo, 5 min.
Manipulación dixital que explota o mosaico transcódigo dun vídeo gravado durante unha viaxe en tren de Berlín ao sur de Alemaña con Mark Webber. Transformacións de secuencias seleccionadas, retardadas, recoloreadas, comparadas. Novos ritmos -lentos pensamentos nun tren de alta velocidade- unha paisaxe borrosa e fragmentado a través da xanela. O son está feito manipulando a frecuencia do son do tren rexistrado no vídeo. (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 2006, vídeo, 3 min.
Catro fotografas de Dennis Oppenheim ordenadas nunha secuencia que se repite en forma de palíndromo (o primeiro desta peza) 1-2-3-4-3-2-1-2, copiada a distintas velocidades e animada, é logo copiada na súa totalidade para logo sumarse á primeira en reverso, formando esta suma un segundo palíndromo. A música recibe o mesmo tratamento que a imaxe: trátase do "Canon Cangrexo" de Bach, composición tamén en forma de palíndromo, aquí en MIDI. Poñen a guinda a este pastel reversible os títulos do principio e do final da peza, palíndromos en referencia ao ANEMIC CINEMA de Duchamp (un título parcialmente palíndromo).
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 2008, vídeo, 8 min.
Este autorretrato busca unha aproximación á relación específica entre a duración dunha obra e as condicións materiais da súa proxección, do mesmo xeito que facía William Raban no seu filme performance Take Measure. A principal diferenza é que o traballo de Raban foi feito cando o soporte cinemático tiña unhas propiedades distintivas que o ligaban directamente coa imaxe. Este autorretrato recoñece que xa non existe esa materialidade simple no cinema tras a emerxencia do dixital. A obra toma entón outra base conceptual -a velocidade da luz e o tempo que lle leva á luz viaxar desde o sol para iluminar a terra-, e de aí a súa duración, 8 minutos e 20 segundos. (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 2013. vídeo, 3 min.
Un retrato espontáneo de Jonas Mekas filmado na Serpentine Gallery, en Londres, na celebración do seu 90 aniversario. Todo feito nunha soa toma mentres Mekas gravaba en vídeo a Mike Figgis tocando o fiscorno e a Rosey Chan tocando o piano. (M.L.G.)
Malcolm Le Grice, Reino Unido, 1998, vídeo, 17 min.
Unha alegoría da pasaxe entre a vida e a morte -máis aló da continuidade da vida dos outros- a reconstrución das enerxías físicas a partir da deterioración física -o cíclope é o pai chosco -o rei chosco na terra dos cegos -o lente único da cámara -tres pantallas máis aló da estereoscopia. (M.L.G.)

Dende o 18/12/2025 ata o 20/12/2025

Dende o 18/12/2025 ata o 20/12/2025
Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible