Concello da Coruña

Concello da Coruña

Imposto sobre Bens Inmobles

O Imposto sobre Bens Inmobles (IBI) é un tributo municipal que grava o valor dos bens inmobles nos termos previstos no texto refundido da Lei de facendas locais e na Ordenanza fiscal n.º 51, reguladora do IBI.

Diferéncianse tres tipos de bens inmobles para os efectos deste imposto: rústicos, urbanos e inmobles de características especiais (BICE).

Feito impoñible:

O feito impoñible deste imposto constitúeo a titularidade dos seguintes dereitos sobre os inmobles, por orde de preferencia:

  • Titular dun dereito de concesión administrativa.
  • Titular dun dereito real de superficie.
  • Titular dun dereito real de usufruto.
  • Titular do dereito de propiedade.

Tarifas do imposto:

Os tipos de gravame previstos no artigo 2 da Ordenanza fiscal nº 51 son:

  • Bens Inmobles de Natureza Urbana: 0,618%
  • Bens Inmobles de Natureza Rústica: 0,618%
  • Bens Inmobles de Características Especiais:
    • 1,3 % para os destinados á produción de enerxía eléctrica e gas e ao refino de petróleo, e as centrais nucleares.
    • 0,618 % para as presas, saltos de auga e encoros.
    • 1,3 % para as autoestradas, estradas e túneles.
    • 1,3 % para os aeroportos.
  • Establécense tipos diferenciados para os inmobles de natureza urbana, excluídos os de uso residencial, que superen, atendendo aos usos establecidos na normativa catastral para a valoración das construcións, o valor catastral que para cada un dos usos recóllese no seguinte cadro:

CÓDIGO - USO

VALOR CATASTRAL

TIPO DE GRAVAME

I.- Industrial

Igual ou superior a 400.000. €

0,824%

C - Comercial

Igual ou superior a 600.000. €

0,824%

G - Lecer e Hostalaría

Igual ou superior a 1.000.000. €

0,824%

En todo caso, os tipos de gravame diferenciados a que se refire este apartado só se poderán aplicar, como máximo, ao 10 por cento dos inmobles do termo municipal que, para cada uso, teñan maior valor catastral.

Beneficios fiscais:

Exencións

As principais exencións do Imposto son as seguintes:

  • Están exentos os recibos de inmobles urbanos cuxa cota líquida non supere o importe de 6 euros, así como os inmobles rústicos cuxas cotas agrupadas relativas a un mesmo suxeito pasivo non supere o importe de 6 euros.
  • Exención para as Entidades sen fins lucrativos e de incentivos fiscais ao mecenado recollidas no art. 2 da Lei 49/2002.
  • Os Centros Docentes concertados, art. 62.2 a) TRLRHL.
  • Os Bens Históricos, art. 62.2 b) TRLRHL.

Bonificacións

As principais bonificacións son as seguintes:

  • Inmobles obxecto da actividade de empresas urbanizadoras, 50% durante un período máximo de 3 anos, art. 5.1 OF nº 51
  • Vivendas de Protección Oficial, 50% durante un período máximo de 7 anos desde a cualificación definitiva, art. 5.2 OF nº 51.
  • Bens Rústicos de cooperativas agrarias, 95%, art. 5.3 OF nº 51.
  • Familias Numerosas, entre o 20% e o 90%, debe ser solicitada anualmente antes do 31 de decembro para a súa aplicación no seguinte exercicio, art. 5.4 OF nº 51.
  • Bens Inmobles de Ensino Universitario, 95%, art. 5.5 OF nº 51.
  • Bens Históricos afectos a explotacións económicas, 95%, art. 5.6 OF nº 51.
  • Bens de uso residencial onde se instalen sistemasde aproveitamento termico ou solar . 50% art 5.7 OF 51
  • BICE onde se desenvolvan actividades relacionadas co sector pesqueiro, explotación de parques e recintos feirais ou actividades naúticas debe ser solicitada anualmente antes do 31 de decembro, 50%, art. 5.8 OF nº 51.

Impresos e outros documentos

  • mod 042 Solicitude de beneficios fiscais IBI (104 KB)
  • Autorización Renda (53 KB)

Localización

Centro Municipal de Empresas (Accede Papagaio). Plaza Papagaio, s/n, 15002, A Coruña.

Teléfono: 981 189 887

Correo electrónico: empresa@coruna.gal

Máis información: https://www.facebook.com/emprendementocoruna

Preguntas frecuentes

Que é un espazo de coworking?

O coworking é unha forma de traballo que permite a profesionais independentes, emprendedores e pemes de diferentes sectores, compartir un mesmo espazo de traballo, tanto físico como virtual, para desenvolver os seus proxectos profesionais de maneira independente, á vez que fomentan proxectos conxuntos.

Que tipo de empresas poden optar a este espazo?

  • Persoas emprendedoras, aquelas que estean a traballar nunha idea/proxecto e vaian crear unha empresa relacionada, preferentemente, co ámbito da investigación, a tecnoloxía, e/ou a innovación.
  • Novas empresas, aquelas persoas físicas ou xurídicas que teñan como máximo dous anos desde a data da súa alta censual e que, comezando a súa actividade empresarial, precisen dun apoio especial para mellorar as súas expectativas de supervivencia, priorizando a súa pertenza a sectores relacionados coa tecnoloxía, investigación e innovación.
  • Usuarios puntuais: aquelas persoas físicas ou xurídicas que, con carácter esporádico e puntual, soliciten a utilización das instalacións e/ou servizos do centro.

Que servizos inclúe?

  • Espazos de traballo compostos dunha mesa ampla de traballo, unha caixoneira e un despacho de billetes.
  • Acceso gratuíto a internet.
  • Servizos de apoio ao emprendemento e á empresa, entre os que destaca asesoramento, actividades formativas e de mentorización, organización de actividades e eventos relacionados coa creación de novas empresas, a innovación e as tics.
  • Espazos comúns: salas de reunións, cómodos espazos de descanso, e unha zona versátil onde se pode levar a cabo a presentación dun produto, encontros, reunións ou exposicións ou calquera outra actividade .
  • Servizos comúns tales como conserxería, administración, medios audiovisuais, reprografía e máquinas expendedoras.

 

Como podo acceder?

Con certificado dixital:

Presentar a instancia xeral do Concello xunto coa solicitude de espazos Accede Papagaio e a documentación que corresponda a través da sede electrónica do Concello.

Sen certificado dixital:

Presentar a instancia xeral nunha oficina de Rexistro do Concello da Coruña xunto coa solicitude de espazos en Accede Papagaio e a documentación que corresponda.

  • Protocolo de información do ACCEDE Papagaio (1 MB)
  • Protocolo de acollida ao ACCEDE Papagaio (2 MB)
  • Bases polas que se rexe o proceso de admisión ACCEDE Papagaio (110 KB)
  • Solicitude de espazo ACCEDE Papagaio (133 KB)
  • Anexo I, Plan de empresa (273 KB)
  • Ampliación Anexo I, Plan de empresa detallado (584 KB)
  • Anexo II, criterios de valoración (282 KB)
  • Bases ACCEDE-Xa (1 MB)

Cales son as tarifas?

Utilización e aproveitamento de 66 postos nos espazos compartidos do centro, polas persoas ou empresas que resulten adxudicatarias conforme ás normas e procedementos establecidos na normativa reguladora do centro. O importe mensual será o seguinte:

Cadro de tarifas:

PREINCUBADORA DE PROXECTOS EMPRESARIAIS, o custo/mes:

Seis primeiros meses

Gratuíto

Do sétimo ao duodécimo mes, inclusive, as tarifas serán as que seguen:

Localización en 1 módulo de 1 promotor/a para un mesmo proxecto

60,00 €

Localización en 2 módulos de 2 promotores/as para un mesmo proxecto

70,00 €

Localización en 3 módulos de 3 promotores/as dun mesmo proxecto

80,00 €

Localización en 4 módulos de 4 promotores/as dun mesmo proxecto

90,00 €

Localización en 5 módulos de 5 promotores/as dun mesmo proxecto

100,00 €

INCUBADORA DE EMPRESAS, o custo/mes:

Localización en 1 módulo de 1 promotor/a para un mesmo proxecto

108,00 €

Localización en 2 módulos de 2 promotores/as para un mesmo proxecto

128,00 €

Localización en 3 módulos de 3 promotores/as para un mesmo proxecto

138,00 €

Localización en 4 módulos de 4 promotores/as para un mesmo proxecto

148.00 €

Localización en 5 módulos de 5 promotores/as para un mesmo proxecto

158.00 €

Para o caso de usos puntuais das salas de reunións, salón de actos (sala conecta), espazos de formación, e postos compartidos por persoa ou entidade distinta ás enumeradas no apartado anterior, as tarifas virán determinadas en función do tempo de utilización da seguinte maneira:

OCUPACIÓNS PUNTUAIS

Xornada completa

Media xornada

Por horas

Salas reunión tipo A (grande), custo/día

60,00 €

30,00 €

10,00 €

Salas reunión tipo B (pequena), custo/ día

50,00 €

22,00 €

8,00 €

Salón de actos (sala conecta), custo/día

120,00 €

60,00 €

15,00 €

Espazos de formación (mesa onda e sala de formación), custo/día

100,00 €

50,00 €

12,00 €

Custo dun módulo mes

150 €

-------

--------

Custo dun módulo semana

60 €

-------

------

Custo dun módulo día

35 €

20 €

----

Custo dun módulo hora

------

------

10 €

  • Ordenanza fiscal ACCEDE Papagaio (146 KB)

Cal é o horario?

O horario de acceso ás persoas usuarias do ACCEDE Papagaio será de 08.00 horas a 20.00 horas ininterrompido de luns a venres, excepto festivos.

O horario de administración será de 08.00 horas a 15.00 horas.

O horario de conserxaría será de 08.00 horas a 20.00 horas.

Que che parece esta sección?

-101-101-101

Síguenos en

Tes un navegador demasiado antigo!

Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible

Iniciar sesión